Pages

Sunday, August 23, 2009

ohh personaku..

haii..ni la dugaan dari Allah untuk hamba-Nya yang kecil dan kerdil ini..1 Ramadhan menduga iman aku untuk menerima ujian dari-Nya..Persona ku yang baru tengok dunia 10 ari dah masuk hospital EON...uwaaa...sedih dan xtau nak cakap ape..

aku terima qada' dan qadar nya...(sebenarnya mak aku dah marah aku suh jangan marah MR Planta)..hai encik Planta..mintak maaf banyak2 sebab aritu terlepas gak marah abg..kesian kat dia..dah la kene sensorang di tengah2 malam bute..kol kengkawan pun sume dah tido..nasib la aku lom tido masa tu walaupun mata dan badan dah letih sangat..aku gi ke bangi dengan mak n abah kul 1pagi tuk teman dia buat repot polis kat kajang pastu tow truck tu trus anta kete tu ke Glenmarie..hospital eon..huhu..

dia pun diam je masa aku marah2 dia..sori mak..terlepas marah dia la..sampai kat balai pun dia diam xbanyak cakap..abah tolong dia wat repot..nasib baikla abah ni polis trafik dulu..so,senang sikit nak cite dengan polis trafik kat kajang tuh..pastu dia ikut aku balik..jam pun dah tunjuk kul 4pagi..dah ngantuk2 dah bawak kete abah masa tu..pastu tetibe dia sentuh bahu aku..(dia duk belakang aku..abah kat sebelah aku dah tido masa tu)..dia pujuk n say sori..masa tu aku pun dah ok sikit..

'sori yang..' katenya..'xpela abg..benda dah nak jadi..nanti syg gi keje bawak moto je'..pas aku cakap macam tu,dia terus diam...hehe..dalam ati aku nak tergelak sebab xde maknenya aku nak bawa moto gi keje..gerenti abah ngan mak pun x kasik..pastu,kerana xsanggup tengok dia diam macam tu..aku sentuh kepala dia..gosok2 kepala dia macam budak2..

'dah2 la..jangan la risau..org main2 je..nanti syg gi tumpang angah..'..nakalnye aku nih..cian kat dia..

sampai kat port klang,kitorg sahur dulu..pas sahur,balik umah,minum air lagi..solat dan tido..aku tido sampai kul 10..tu pun dia kol..memang dah flat tul tenaga aku..

pagi tu..eon kol dia n bagitau nanti diorang suh ejen insuran kol balik..harap2 dapat la cepat kete tu..tayar bagian kiri depan belakang bengkok ngan bumper depan bagian bawah pecah sbb naik atas divider..

then tetibe..dia cakap sumting yang berbunyik macam nih..'yang,arini abang nak bgtau mak pasal kite..abang nak kawen cepat dengan sayang..' aii..baru sekarang nak bagitau ke abang?kalau xjadi xcdnt nih tah bile baru nak cakap kan?

'xmo ar kawen dgn abg..nak kawen dgn orang lain..'muahahaha....sekali lagi muka dia berubah..

dan petang tu jugak dia bagitau mak ayah dia pasal aku..bulan 10 nih dia nak ajak aku balik K.K..jumpa famili dia..erkkkk...syg xpandai masak xpe ke abg?ehehhehhe....

rupenya..ade hikmah gak berlaku xcdnt nih..huhu..

No comments:

Post a Comment