Pages

Wednesday, February 4, 2015

Black out di kilang..

assalamualaikum..

aku cuma nak cerita..baru kejap tadi kat kilang aku berlaku black out..bilik production yang aku duduk tadi letaknya kat belakang sekali..department baru..sekali tetiba blackout pulak..gelap gelita di buatnya..dahlah kasut aku sebelah hilang..kawan aku pulak hilang punch card..meraba2 kitorang mencari tadi..aku keluar dari department pun takde kasut sebelah..hahaha..moral of the story :.jangan tanggal kasut masa bekerja..hehehe..

dalam keadaan kelam kabut tadi aku cakap dengan kuat kat budak yang duk dekat dengan pintu keluar supaya buka pintu dulu..sebab after 5 minute, segala mak bapak pintu yang guna tag akan tertutup secara automatik..haaa..masa tu kalau ada kebakaran ke ape ke, memang rentung dah la sementara nak buka pintu besi tu secara manual..yup..kilang aku punye stail semua pintu department memang macam tu..malah kalau nak masuk ke production pun kena lalu 3 pintu kaca yang semuanya kena pakai punch card..

tak lama lepas tu, dah ada letrik balik..Alhamduliillah..memandangkan aku tengah pregnant so kena berhati2 kalau berlaku black out ni..silap2 boleh terlanggar mesin..kerusi..meja..hurmm...wahai incik bos aku, walaupun ni department baru, tolonglah percepatkan sikit pasang lampu emergency tu..tak pun pasanglah line yang glow in the dark tu..bahaya tau tak!!heh...

ok..tu aje..aku nak siap kemas2 beg..nak balik koje..nak ambil hero2 kesayangan ku kat taska pulak..ok..bai..

1 comment:

  1. tgh pregnant erk.
    tahniah.
    in shaa Allah
    semoga ada rezeki baby ibu bakal dpt kerja gomen.aamiin.

    bahaya juga kan bila pintu style gitu..

    ReplyDelete