Pages

Friday, November 2, 2012

Bercuti di Sabah--Part 2

30.08.2012

Pagi2 lagi aku dah bangun sebab nak masak untuk bekal masa kat pulau nanti..alaa..ayam masak kicap ngan nasi putih aje..pastu buat sandwich..simple2 aje..

Jam 8.30 pagi, daddy aku (pak mentua..hehe) hantar aku,husband aku ngan adik ipar aku gi ke Jesselton Jetty untuk beli tiket ke pulau2 tu..aku sewa 1 bot terus sebab aku nak privacy..hehe..dekat Jesselton Jetty tu ada kaunter jual tiket..aku ambil kaunter yang persatuan pelancong tu..so tawar punya tawar aku dapat harga 1 bot rm250..7 orang dewasa dan 1 baby..dan itu aje yang paling murah yang aku boleh dapat..
aku ambil yang paling hujung belah kanan sekali..dekat dengan pintu masuk..

Caj jetty pun kena bayar gak..aku dapat half price sebab aku gune student card aku...haha...nasib baik student card aku takde tarikh luput...so aku bole pakai bila2 pun..hehe...jangan jeles...
So,budak kaunter tu dah bagitau orang yang akan bawa kitorang nanti nama dia pak cik Ajis..Pak cik ni ok.dia suruh aku yang tentukan masa berapa lama nak duk kat pulau2 tu..kalau rasa nak balik boleh call dia bila2 masa aje..

possing with adik2 iparku..
Ammaar yang excited.
us..dalam bot nak ke Pulau Manukan..
Mula2 sekali pak ajis bawa kitorang ke Pulau Manukan..dia kata Pulau Manukan cantik..boleh tengok ikan melompat2 depan mata jek..so,disebabkan incik hasben teruja nak tengok makanya aku pun sewa la set untuk snorkeling...
Jeti Pulau Manukan
Sampai aje kat Pulau tu, ape lagi keceburrr la aku dengan anak aku si Ammaar..incik hasben dah gi berenang dulu tengok ikan..incik hasben pandai berenang..so tak kisah la kan..tapi aku ni bukan reti pun nak berenang..so main kat tepi2 aje..hehehe...tak lama tu incik hasben datang kat aku n Ammaar..dia bawa Ammaar tengok ikan..melompat2 ikan warna-warni tu depan kitorang sebab incik hasben kasi roti kat ikan2 tu..rilek jek aku tengok ikan2 tu..aku nak pegang tapi takut..tapi serius aku cakap..Pulau Manukan cantik..ikan2 dia pun cantik...tak rugi la kalau gi sini..Lepas aku tengok Ammaar dah menggigil2 , aku pun bawa Ammaar naik gi kat mak mentua aku..aku prepare susu tuk dia..kasi badan dia panas sikit pas minum susu..

Ammaar at Pulau Manukan
Ammaar baru pas mandi kat Pulau Manukan
Ammaar with MIL
Jetty Pulau Manukan dari tempat kami duduk..
Sementara tunggu pak mentua aku ngan adik2 ipar aku turun dari jenjalan kat atas bukit Pulau manukan tu,aku pun siap2 nak ke Pulau Mamutik pula..

Dekat Pulau Mamutik tak best sangat..banyak batu..aku bawa Ammaar mandi sekejap je kat pulau Mamutik tu..Baru beberapa minit dalam air aku tengok Ammaar dah menggigil2..haishhh...budak kecik nih memang tak tahan sejuk tul..ikut papanya la nih...Kat Pulau Mamutik ni tak cantik sangat..kotor sikit..ikan2 nya pun macam tak nampak je..Memandangkan hari macam nak hujan lebat,aku decide untuk gi ke Pulau Sapi..iaitu pulau terakhir kami..

With family in law at Pulau Mamutik
Kat Pulau Sapi cantik jugak..Ikan2 dia pun leh tengok dari jarak dekat..Masa aku sampai kat Pulau Sapi,Ammaar dah tidur..penat agaknye mandi kat pulau..hehe..Kat Pulau Sapi, kitorang lunch together..Roti sandwich habis..ayam masak kicap pun habis..Alhamdulillah..syukur kitorang tak kelaparan.

Ammaar dah keletihan..tidur di Pulau Sapi..
Posing kat Pulau Sapi..
Masa nak bergambar berdua-duaan dengan my luv , my luv aku tergelincir..nasib dia tak jatuh ke dalam air..kalau tak abes camera masuk air...
Kaki incik asben berdarah kena batu kat Pulau Sapi..
Pulau Sapi
Pulau Sapi juga..
Adik iparku tunjuk bakat atas pasir..@Pulau Sapi..

Pulau Sapi lagi..

Dalam kul 2 ptg, aku call Pak Ajis tuk hantar kitorang balik..Lagipun langit macam gelap aje nak hujan..Sebelum kuyup,lebih baik balik dulu..Sebelum sampai jetty Jesselton tu, Pak Ajis tanya bapak mentua ku..laa..rupe2nya kawan bapak mentua aku dulu..hehe...pas ni kalau nak gi lagi pulau2 tu boleh la dapat sewa bot murah..hehe...

Kitorang sampai umah dalam kul 3 ptg..lepas mandi aku pun tertidur dengan si Ammaar..Kul 4 tu incik asben kejutkan aku..nak bawa aku jalan2 ke Rumah Terbalik..ok..next entry aku akan sambung pasal RUmah Terbalik pulak yer..

TO BE CONTINUE...

No comments:

Post a Comment