Pages

Sunday, November 18, 2012

Histeria di kilang ku..

Assalamualaikum...

Hai..sejak aku start kerja di tempat baru ni, aku dah jarang buka blog ni..sampai terlupa pulak yang aku ada blog..hehe..so far tempat keje baru ni bagi aku ok la..bosan sikit sebab takde keja yang mencabar untuk aku buat selain dari check quality card dari 1st process sampai lah end process..

Ok..berbalik pada tajuk asal..kejadian histeria ni berlaku pada hari Jumaat lepas..masa tu baru lepas rehat dan aku tengah buat report dekat PERSO Department..tiba2 sorang budak aku bagitau ade budak dekat department Laminate kena histeria...budak tu cite , mula2 ada orang nampak budak A ni cakap sorang2 dekat locker dan macam marah2..lepas tu si A ni gi toilet..dalam toilet tu dia gelak2 pulak..staff2 yang masuk    toilet tu terkejut la..then tarik budak A tu keluar..bila budak A keluar dari toilet, dia nangis pulak..nangis beriye2 sebab nak masuk toilet balik..staff2 yang tarik dia keluar tu bawa dia masuk dalam department dia..lepas tu diorang marah la budak A ni..diorang suruh budak ni mengucap..korang tau ape si A ni cakap?

" Janganlah marah aku..aku tak tau mengucap..aku kecik lagi.." haaaa....amik ko..budak A ni boleh cakap macam tu sambil nangis2..Padahal budak A ni dah umur 23 tahun dah kot..badan besar lak tu..

Pastu si A di bawa ke bilik rehat tuk rest..big boss aku,kitorang panggil tok wan aje..hehe..tok wan aku tu dah kehulu ke hilir kat toilet tu dengan sorang mamat yang macam ustaz sikit..tak tau la ape yg diorang buat kat situ..mungkin cube nak halau benda halus tu dari ganggu orang lain...

Dari apa yang aku dengar , tempat keje aku ni agak keras sikit..memang selalu lah diorang kene kacau..terutamanya kalau diorang OT sampai kul 8 atau 9 malam..setiap department kat situ kalau nak masuk kena touch card..pastu baru pintu boleh buka..Security guard kat situ cakap kengkadang diorang tengok kat monitor macam ada orang touch card tuk masuk ke dalam department..tapi bila check kat cctv takde pun orang..

hmm...aku harap2 di jauhkan lah gangguan2 tu dari aku..aku ni nampak je berani..tapi takut sebenarnye..hehhe...

1 comment: