Pages

Saturday, October 5, 2013

Pengalaman Bersalin secara normal..Part 1..


Baby Aariz Danial--day 1

Alhamdulillah..Syukur ke hadrat Illahi kerana aku telah selamat melahirkan anak lelaki pada 27.09.2013, hari Jumaat jam 7.32 petang di Hospital Klang..Dan yang paling aku bersyukur sangat, kali ni aku bersalin secara normal..syukur sangat2 kerana doaku telah di makbulkan oleh-Nya..Sebelum ni aku bersalin secara Ceazer..so memang aku berharap sangat dapat normal kali ni..

26.09.2013--Khamis

Berbalik pada tajuk asal, pada 26.09.2013 tu aku ada check up kat hospital memandangkan tu tarikh due date aku..aku gi hospital sensorang je..memang biasa gi sorang2 sebab aku takmo my hubby buang masa teman aku tunggu berjam2 untuk check up..tapi pada hari tu, aku kena scan n check CTG baby..ingatkan ok2 aje..sekali kena tahan ward daa...sebab CTG baby aku tak santekk..kata dokter MO tu..Alamakk..dah la aku datang sorang2..parking kereta kat tingkat atas sekali lak tu..yang nurse ni pulak dah ajak suruh ikut dia gi daftar masuk ward..haaa...hambik kau kelam-kabut call incik suami..call mak..hupdate status kat fesbuk bagitau aku kena masuk ward aritu jugak..memandangkan dah kul 11 pagi waktu tu,incik suami kata nak balik halfday aje..aku pun ok ajela..lagipun bukan nak bersalin dah waktu tu..

Dah sampai ward 1B nurse ambik rekod semua pastu aku kena tukar baju seragam kaler pink..pastu nurse suh baring kat dalam bilik rawatan depan kaunter..dia check jantung baby..pastu dah sudah tu katil lak takde..so tunggu la diorang sediakan katil tambahan..ok dah dapat katil tu, baring2 jap tunggu incik hubby datang,pastu datang sorang dokter cina ni..soal siasat..hehee...dia amik data semua..pastu dia cucuk jarum kat tangan kiri untuk ambik darah..tak sakit pun..hehe...

Dalam kul 2 petang camtu, incik suami ku pun datang..bawa barang2 semua..thanks sayang..tapi dia kejap je sebab nak ambik kereta yang aku park kat tingkat atas tu..lepas dia balik, nurse panggil tuk check bukaan..hermm..ni yang aku tak suke nih...so,masa tunggu tu,ade la 3-4 orang yang lain pun duduk tunggu nak check bukaan gak..tiba giliran aku, dokter perempuan india yang buat..hermm..shaakiiitt..tapi kalau tarik napas tak sakit sangat la..

Dokter ru cakap..tak buka lagi..tapi esok masuk ubat ye..katanya..herm...teringat masa Ammaar dulu..masuk ubat jugak..tapi sakit sikit je..sudahnya kena operate sebab bukaan hanya 3 cm jek..
Pastu aku pun balik ke katil baring2..ingatkat nak borak2 dengan orang katil sebelah..sekali orang Myanmar la pulak...langsung tak paham ape orang cakap..malay tak tau..english tak tau..cina pun xtau..hermm..malas nak layan,aku baring2 sambil buka fesbuk...

Petang tu masa incik suami datang melawat,aku dah dapat katil lain..incik suami tolong kemas barang2 semua..petang tu jugak aku dapat jumpa anak aku yang sulung si Ammaar..tu pun kakak aku bawa..lepas dah rindu kat Ammaar...thanks angah sebab bawa Ammaar datang..

Dan malam tu, nurse panggil lagi untuk check bukaan..oohh..kali ni dokter lelaki India pulak..dan..bukan sekadar check bukaan saja tapi dia tolong bukakan jalan..shaakkitt...uwaaa...nak nangis haku..berpeluh2 wooo...tak boleh nak cakap camne sakitnya..cuma aku boleh bagitau yang jarinya masuk ke dalam sangat2..pastu dia korek2..hukhukhuk...

Dan lepas tu aku pun balik ke katil..rehat untuk menanti di masukkan ubat awal pagi esok..

No comments:

Post a Comment