Pages

Thursday, March 3, 2011

mama to be..


lama sudah aku tak hapdate ini blog..agak kebizian after kawen nih..nak2 lagi bile perutku sudah berisi dengan benih incik suamiku...hehe..

3 bulan after kawen,aku telah mengalami simptom2 seperti muntah2...dan mabuk kepayang..dahlah waktu tu bulan ramadhan..masa tu aku rasa pelik sangat dengan keadaan diri aku nih..kepala rasa melayang jek..macam berpusing..mak aku kata kalau ada tanda2 macam tu maknanya dah menjadik la tu..hehehe..

pastu aku pun gi la beli kit untuk check pregnant tu..1st check,garis kedua xnampak pun...kecewa aku...pastu aku cakap dengan incik suami suh dia beli lagi sebab aku tak puas hati..kali kedua test,sama gak..sedih tul...seminggu lepas tu aku beli lagi sekali..kali ni ade garis kedua..tapi kabur jek..hurmm..incik suami suruh tunggu seminggu lagi baru gi check kat klinik...dan akhirnya,seminggu lepas tu aku dah di sahkan pregnant oleh doktor kat klinik wan elina..aku punyelah hepi..tapi muka incik suamiku biasa jek..muka takde perasaan..hehe...padahal dalam hati siapa lah yang tahu kan...

5 bulan pregnant,perut aku masih kecil lagi..risau aku..masa scan,dah nampak dah si kecik dalam perutku menendang2...wahh...sgt aktif...macam biasa muka incik suamiku biasa aje..bila aku tanya,dia jawab perasaan gembira dia terkawal..adehhh..

dan sekarang aku sudah 8 bulan lebih..si kecil ammaar ni pun aktif jek..barang2 dia pun kitorang dah prepare..dah simpan dalam beg dah..tinggal nak bawa gi hospital jek..semua barang2 si ammaar pun dah aku bagitau kat incik suami..mana aku letak..mana nak beli kalau barang2 tu takde..al-maklumlah incik suamiku tak reti membeli-belah kalau aku takde di sisinya...

tak sabar rasanya nak tunggu si ammaar ni lahir...aku cuma harap baby ku nanti lahir dengan selamat dan sihat tubuh badannya..kadang2 aku dah terbayang2 mendukung dia..hehe...
sepanjang aku mengandung nih,incik suamiku lah yang paling caring sekali..dia sapu losyen kat perutku..dia urut pinggang..urut kaki aku kalau kaki aku bengkak...usap perut aku bile aku nak pergi kerja..basuh dan sidai baju ammar..macam2 lah dia buat..syukur ke hadrat Illahi kerana menghadiahkan aku seorang suami seperti incik suamiku..harap2 hubungan kami akan berpanjangan buat selama2nya...aminnn.....

untuk papa to be....mama sayang papa sangat2..

No comments:

Post a Comment