Pages

Sunday, December 16, 2012

Cuti-cuti ke Kuantan, Pahang

Bulan lepas adik aku ada kursus kat Hospital Besar Kuantan , Pahang selama 2 hari , Jumaat dan Sabtu.Jadi dia ajak aku datang ke Kuantan rumah pak cik aku pastu dia plan nak gi Gambang.Memandangkan incik asben takde kelas minggu tu, aku pun mula la sesi memujuk rayu mengajak dia gi Kuantan..dan akhirnya berjaya jugak aku sampai kat umah pak cik ku itu yang terletak di Taman Tanah Putih Baru , kuantan , Pahang dengan mak aku , incik asben dan Ammaar.

Malam tu ,sekali lagi ada sesi memujuk rayu incik asben sebab nak mintak izin tengok Breaking Dawn with my bro and my cousin,Syafiq..sekali check online, semua full kecuali kat Teruntum aje..so,kitorang redah jugak gi Teruntum tu..akhirnya dapat jugak tiket..yeayy..adik aku belanje tengok wayang...hehe...best woo cite tu..tak sia2 meninggalkan Ammaar with papanya semata2 nak tengok Breaking Dawn tu..kalau Ammaar boleh masuk tengok cite tu , dah lama aku angkut dia..tapi cite tu 18 PL..

Esoknya , pakcik aku balik dari pasar dengan bawa durian sebakul..pesta durian la kitorang pagi tu..masa tengah berpesta durian tu, pak cik aku ajak gi Sg Lembing..ada Deer Land baru buka katanya pastu cari durian tuk upah abah aku yang tinggal kat umah..ahhaha..tu la,sape suruh keje lagi..kan dah tak dapat berjalan..

Sg Lembing ---> Deer Land yang tak jadi nak pergi

Dalam kul 10.30 pagi , kitorang gerak gi Sg. Lembing..nak gi Deer Land la konon2 nya...sekali jalan dia dah la kecik..pastu takde jalan tar pulak tu..kiri kanan hutan je..haihh..biar betul nih...kat hujung jalan ada 2 simpang..tu dia...ndah tak tau nak ambil mana..simpang ke kanan macam naik ke atas lagi..kereta biasa memang tak lepas nye..kene 4 WD baru leh naik..jalan ke kiri macam jalan mati...last2 kitorang pusing balik..kat tengah jalan baru jumpa orang untuk bertanya..apek tu cakap kalau nak gi Deer Land kena ambil jalan yang ke kanan tu..mak aihh..semput kereta kalau naik jalan tu..Maka , tak jadilah kitorang nak gi Deer Land tu..kitorang teruskan perjalanan ke Gambang..tapi sebelum tu, sempat jugak kitorang makan durian tepi jalan..ada 1 family apek jual..perghhh..memang sedap..durian bukit..Ammaar sampai menjilat jari..


pusing balik..


jambatan kayu..
Bukit Gambang Water Park

Akhirnya sampai jugak aku kat sini..hehe..tapi cuaca panas tul..boleh demam di buatnye..


Tak banyak gambar yang aku ambil kat sini..semua gambar ada dalam tablet adik aku..nanti dah ada gambar , aku upload..

Tiket aku Rm20 aje...sepatutnya RM25..tapi aku guna student card dulu..hehe..

Mula2 Ammaar taknak mandi..asyik merengek aje..so,dia tinggal kejap dengan mak aku...pastu adik aku ajak main yang luncur macam superman tu..giler takut..dah sampai atas,aku cakap taknak main..aku memang penakut kalau bab air2 ni..tapi diorang paksa gak aku main..incik asben pun buat tak layan je..jahat..



lepas guard tu tiup wisel..gedebushhh aku landingkan badan ke mat tu..nak jerit takut air masuk dalam mulut..so jerit dalam hati sambil berdoa...kaki aku terangkat2..aduhai..bila la nak sampai bawah..akhirnya sampai gak ke bawah..aku tengok adik aku, cousin aku dan incik asben duk gelak2..giler jahat diorang nih..


pastu adik aku ajak main gelongsor pulak..haa yang ni aku tak takut sangat sebab aku boleh naik pelampung tu dengan incik asben..dia duk depan dan aku kat belakang..hehe...tapi aku tak larat nak naik tangga..tinggi..gelongsor tu ade 3 jenis..so,3-3 jenis adik aku ajak main..

lepas gelongsor tu, dia ajak main yang Raft Ride tu..haha..yang ni memang serius kitorang kecut perut..bayangkan sepatutnya 4 orang aje dalan pelampun tu tapi orang tu sumbat sampai 8 orang..kitorang dah 4 orang campur ade budak2 4 orang lagi..kan dah jadi berat..so, masa kitorang turun ikut gelongsor tu,kitorang hampir nak terkeluar dari gelongsor tu sebab terlalu laju..giler..memang menjerit2 masa tu..hahaha...dan yang pasti kitorang serik tak nak naik benda tu lagi..hehe..


Habis main game2 tu aku gi ambil Ammaar dan bawa dia ke pool kanak2..tapi penakut..asyik nak dukung je..dah boring, adik aku ajak main yang macam gambar kat atas tu..aku letak Ammaar kat atas dada aku..gilir2..kang letak atas dada incik asben pulak..Ammaar pun seronok aje..yang tak boleh tahan bile lepas lalu terowong ni, ada air keluar dari atas..so, tak dapat nak elak..kesian Ammaar tertelan air tu..

Yang paling kelakar, cousin aku terjatuh dari pelampung single dia..jatuh tenggelam dia..hahaha...dah la badannya besar..pastu dia try naik atas pelampung dah tak boleh..terpaksalah dia berjalan redah air tu..hehe..

Last sekali, kitorang me relaks kan diri kat kolam yang besar tu...sejam sekali akan ada ombak menyerang..time ombak tu paling best..habis kitorang langgar orang di belakang..Kat sini pun kitorang letak Ammaar atas dada..bukan main seronok dia terumbang-ambing di tolak ombak..Dalam jam 5 petang,kitorang siap2 tukar baju semua..sebab aku akan singgah kat rumah adik aku di Temerloh dulu sebelum balik ke Port Klang.

Terima kasih ye pak cik sebab belanja kitorang masuk Gambang Water Park tu..Nanti boleh la kita pergi lagi..hehe..

Rasa seronok sangat kalau dapat pergi lagi..Insha Allah , ada rezeki akan pergi cuti2 lagi ke Gambang..

1 comment:

  1. Menarek jgk ye gambang water park ni, blm pernah pergi lagi..

    ReplyDelete