Pages

Sunday, October 21, 2012

Bercuti di Sabah -- Part 1

Kali ni aku nak cerita pasal cuti2 kami ke Sabah seminggu lepas raya Aidilfitri 2012 yang lepas..Sebenarnya aku balik kampung belah incik hubby kat Kota Kinabalu, Sabah.So balik kampung merangkap cuti2 Malaysia juga..Rasanya dah setahun lebih kot aku tak balik Sabah.Last aku balik masa Ammaar baru 4 bulan dalam perut..Dan kali ni aku balik bawa Ammaar yang dah setahun 5 bulan..lama kan?Sebenarnya dalam tempoh setahun 5 bulan tu Mak n Ayah mentua aku yang turun ke sini..sebab adik ipar aku konvo..So takdelah rasa macam lama sangat tak jumpa kan..

29.08.2012 ( Rabu)

Flight aku ke Kota Kinabalu pukul 9.20malam..tapi hari tu aku and incik hasben keje lagi..tapi balik keje kitorang terus mandi dan gerak ke LCCT..barang2semua aku dah pack seminggu awal sebelum berlepas lagi..hahaha...begitu bersemangat sekali kan..tu pun puas bergaduh dengan Ammaar..aku kemas dia tolong punggah balik..beg tu dia sorong dari dalm bilik bawa ke depan..dari depan bawa ke dapur..bila beg tumbang dia biar aje..geram haku..

Dari rumah jam 7.00 petang dan sampai LCCT jam 7.45 macam tu..kitorang park kereta dekat Zon C LCCT dan esoknya adik aku ambil kereta aku bawa balik rumah..tiket untuk satu hari lebih tu dalam rm65 macam tu..lebih kurang la..Zon C ni takde lah jauh sangat pun dengan airport..jalan kaki tak sampai 10 minit dah sampai kaunter luggage dah..

Park kereta di Zon C ,LCCT
Tunggu nak simpan luggage
Sementara nak naik flight,incik hasben aku la yang jaga Ammaar..aku dah tak larat dah nak kejar si kecik tu sana sini..tah dengan sape2 pun dia layan..langsung tak takut orang..Masa beratur nak naik flight tu aku terkejut tiba2 Ammaar pegang sampul duit raya..ehh..mana ko dapat ni Ammaar?pastu aku pusing belakang tetiba mamat sabah yang beratur belakang aku senyum..maksudnya dia lah yang bagi..thanks yer incik sabah..hehe..kan aku kata..anak aku ni mudah mesra dengan orang..mamat tu pun suka layan si kecik ni..

Tengoklah muka Ammaar..gatai je kan..
Akhirnya sampai gak kitorang kat Airport Kota Kinabalu jam 12 malam lebih..dari KL ke Kota Kinabalu ni dalam 2 jam 30 minit..masa dalam flight tu bobos pulak si Ammaar..habis seluar jeans aku basah..tu la tak reti duk diam langsung...

Lepas dah salam peluk2 dengan mak mentua aku,kitorang balik ke rumah mentua aku di Taman Keramat, Likas.Esok pagi aku plan nak gi pulau..Pulau Manukan, Pulau Mamutik dan Sapi..Jeles sebab hari tu family aku gi aku tak dapat ikut..hehehe..

To Be Continue -- Bercuti ke Sabah--Part 2

No comments:

Post a Comment