Pages

Tuesday, April 28, 2009

makan besar..

Hari Sabtu aritu,25hb.4.09,aku telah mendapat 1 news..news ape?haa..ni yang aku nak bagitau nih..pada hari kejadian,datanglah sorang budak pompuan yang bernama Farah ke bilik aku..Masa tu,ujan rintik2..dan,Farah datang membawa berita hangat lagi sensasi....berita tu tak lain dan tak bukan adalah tentang duit praktikal yang baru je masuk dalam akaun untuk student USM...yeahhhhhh!!!!!!seribu lebih beb dapat..so,apa lagi,esoknya,Ahad,aku open table untuk family aku termasuk Madz kat MUARA IKAN BAKAR,TG HARAPAN...10 orang makan tak campur bala2 tentera seramai 4 orang tu..Kakak,Aiman,Haziq n Irfan...Kekasih awal dan akhir aku pun join sekali hari tu...Makan besar ni aku belanje sempena aku dah abes belaja..sempena hari ibu,hari bapa dan hari buruh...hehe..

Sampai2 je,aku,mak aku ngan abg ipar aku gi pilih ikan,sotong ngan udang..banyak yang dah abeh..huhu..kitorg hanya dapat sekor ikan siakap besar,dan sekor ikan kerapu je..pastu,mak aku yang pilih nak masak ape sume2 tu..
Mula2 sekali sotong goreng tepung sampai...perut pun dah bunyik2 kan..so apalagi,kitorang bantai makan sotong dulu..pastu baru sampai udang masak sweetsour,nasi,tomyam..ikan masak 3 rasa..kailan pun abes..sedih aku tau..pastu kailan tu ganti ngan kangkung goreng belacan..En.Abang aku makan banyak hari tu..konon kate kenyangla..perut dah penuh la..tapi mulut En.Abang aku masih leh sumbat sotong goreng tepung lagi..hehe..
Alhamdulillah..semuanya habis..untuk membuka 3 meja itu,aku perlu menyediakan duit sebanyak RM350..semuanya RM320++ tapi mainan untuk bala2 tentera aku tu pun dah tolong cukupkan budget aku tu..
 
 





--> Destinasi jalan2 cari makan seterusnya di Jeram,Selangor lak..ni sape lak nak open meja nih..

No comments:

Post a Comment