Pages

Tuesday, July 21, 2009

beli kereta..

tadi pas balik keje,aku dating sat dengan Mr Planta..masa makan kat sek. 17,kitorang sembang2..macam2 cite..termasuklah pasal plan nak gi PD yang bebudak AV (opis masa aku wat praktikal) cadangkan awal ogos nih..

memang nak gi PD tu..tapi ok ke kancil angah tu kalau bawa gi sane?
tetibe dia cakap..

'kite beli kete la..' aku pun terdiam seketika..betul ke mamat nih?

so,kitorang pun dah confirm nak beli kete..dan sekarang nih kitorang diskas kete ape yang nak di beli..

then dia cakap..

'kita amik vios je la..sayang pun nak kete tu kan..lagipun leh amik ati abah sayang gak..'

o0oooo...ade niat tersirat dan tersembunyi rupenye dia ye...pas diskas n plan ape yang patut,kitorang pun balik..dah Maghrib dah pun waktu tu..x elok dating time ari remang2 senja nih..banyak setan..huhu..

balik umah,aku pun cakap kat abah..segala2 pasal kete vios tu,dia akan tolong servey kan..untuk down payment,terpaksalah mengorbankan sejumlah wang dalam ASB yang aku dan Mr Planta simpan sejak awal tahun 2009 nih..duit kawen tuh..xpe2..duit leh cArik..

InsyaAllah,harap2 dapatlah kete tu dalam masa terdekat nih..bukan ape..bulan pose nih angah nak pakai kete..Mr Planta x kasik aku bawak moto..bahaya katenye..so,terpaksalah kitorang beli kete..

tapi gi keje sok aku segan nak bawa vios..abah,pinjam wira abah je la..jimat sikit duit aku sebab pakai gas..hehhe...

1 comment:

  1. Hmmm...Tahniah tuk Kancil ku yg banyak menabur jasa....

    ReplyDelete