Pages

Wednesday, July 8, 2009

last day di Anshin..

08.07.2009..genap sebulan aku keje kat Anshin...hepi anniversary..muahaha...pagi tadi aku yang kene briefing..aduhh..aku malas tul la kalau nak wat senaman depan2 orang nih...ni Swee B la nih..patutnya dia yang kene..huhu..

dari pagi sampai la ke petang..aku memang bizi sikit...tolong setelkan keje kak ros (purchasing officer aku) dengan order barang2 yang si murugan nak tu la..dengan jumpa supplier nye la..nasib keje aku pun dah xbanyak..kesian kak ros..sok sape la nak tolong wat keje dia..sungguhpun last day,aku tetap wat keje gak..rajinnye aku nih..huhu..

masa gi production tadi,sempat jugakla aku jumpa aci2 yang tolong pack barang..vijaya..kalai..huhu..
vijaya,thanks ek bagi biskut ritu..hehe..kat tempat maria lak,aku sempat suh chit min (budak myanmar..sweet je muka dia..nasib dia myanmar..wakakaka..) translatekan kat sorang budak myanmar tu yang aku ucapkan time kasih sebab tolong ajar aku kenal barang..sape tah name dia..tapi baik budak tuh..kalau dia tengok aku tengah terkial2 duk belek kertas yang dah laminate tu,dia pun datang bawa komponen tu kat aku..huhu..terharu tul dengan keikhlasan dia nak bantu aku...nasib jugakla ko budak myanmar..

sape lagi ek..oo..abg jailani...huhu..dia nih kalau nampak aku tergesa2 gi logistik tu,dia pun datang tegur aku..dia cakap 'last day pun sibuk lagi ke..xyah benti keje la..'kata dia..pak gad tu pun same..kalau nampak je aku,mesti nak sakat..nyanyi lagu oh fatimah tuk aku..ecehhh...nama saya bukan fatimah la pak gad...aiseh..ayu sungguh nama ku itu...esok pak gad xleh usik saya lagi..jangan windu2an yekk...

aku ingat lagi masa Swee B suh aku belaja kenal barang..dia suh aku jumpa Rizal..masih terngiang2 lagi ayat Rizal kat aku..'penatla nak ajar..kang ajar kang,benti lagi..'huhuuhu...tapi dia still ajar aku gak..mula2 sekali ajar kenal table packing..hihi..

kat dalam opis aku lak,ade bilik khas tuk S.T.I..aku gelarkan bilik kuarantin..saje je nak gelarkan macam tu..dalam bilik tu ade si jack@jek..hihi..tak abes2 mintak no fon aku...'ade 3 kosong lagi maa..'katenya..iee...sengal...depan si jek tu ade faizal@pejal..mula2 masuk dulu aku segan nak tegur sape2..ahahha..malu la kunun2nya..mamat nih designer..ari2 aku skodeng dia..bukan nak skodeng ape..aku sebenarnya tengok ape yang dia buat..lepas je dia tegur aku dulu,terus aku baik ngan dia..orang 1st yang aku cakap dalam opis tu tentang aku nak resign,dia la orangnya..thanks pejal coz bg support..thanks gak banje air teh o ais limau tadi..(lunch tadi aku kua makan dengan agus n pejal)..

opis bawah lak opis QA..dalam opis nih sume laki..kalau aku dapat quality exec dulu,tentu aku duk kat bawah..huuhu..apekan daya,kak ros lebih perlukan aku untuk wat purchasing..esoknya pas aku decide nak resign,pagi2 tu aku gi jumpa Othman..budak nih sayu je pandang aku bile aku cakap nak resign..kalau ade pensil kat tangan aku waktu tu,dah lame aku cucuk2 mata dia..huhu...mula2 aku tak amik pot langsung pasal budak nih..tapi dah kerap sangat aku jadi 'jaga' pintu utk dia,maka aku pun dengan selambenya cakap macam nih..'ishhkk...len kali bawa la kad'..tu la ayat pertama yang aku tegur dia..pastu masa trening,dia duk sebelah aku..isskkk..sibuk je..dahla bau rokok kuat..huhu..aku agak umo dia dalam 27~30..huhu...sekali salah daa tekaan aku..bawah umoq rupenya..hehe..dia baik gak..dia tolong aku cop kat D/O SANT tu..(tp kadang2 ajela dia tolong..)..selebihnya dia tolong curik sumting..pastu xmo pulangkan balik..huhu..

oh ya..sebelum aku balik tadi,bos aku cakap yang aku akan masuk balik keje kat situ..eceehhh..pandai2 je dia...kak ros pun cakap kalau aku rasa xbest keje kat tempat baru nih,dia suh aku bgtau dia..haii...tengok la...

emm..banyak lagi tak sentuh nih..tapi mate pun dah ngantuk..sok dah stat kje kat tempat baru..apepun,thanks kawan2 yang sudi bantu aku sepanjang aku berada di Anshin Precision Industries ni....so,sampai sini dulu la ye..chow dulu...tata..dan selamat beramal...huhu..

No comments:

Post a Comment