Pages

Sunday, July 5, 2009

Bukit Bendera,Penang

cuti2 mesia nih aku gi bulan 5 ritu masa aku jalani kursus Xilinx kat Usm selama 2 minggu.cuma baru nak post je kat sini..
masa tu,effa (roomate aku yang paling rapat) ajak gi umah kak shida (akak cleaner ostel aku) kat Relau..saje jalan2 before kitorang blah dari Usm..lagipun kete Kembara si Fira pun ade..so,ape lagi,jalan2 cari makan la kitorang berdua..
Sampai umah Kak Shida dah kul 2 lebih..dia jamu makan mee rebus udang,laksa,kepek pisang..macam2 la..sampai penuh perut aku nih..baik kak Shida nih..walaupun dia cume cleaner je,tapi kitorang tak kisah pun..buat ape nak menyombong kan..mungkin sebab aku dan effa ni berumur lebih matang dari budak2 lain,so kitorang mudah mesra dengan diorang nih..
pas mejamu selera kat umah kak shida,kitorang planning nak ronda2 penang..tapi,xtau nak ronda mane..sebab aku dan effa pun xpenah gi penang sendiri (selalu ikut membe je)..last2 kitorang plan nak gi BUkit Bendera..huhu..sampai sesat2 kitorang..ye la,pegi x plan awal2..tu la jadinya..

akhirnya,sampai gak kitorang kat Bukit Bendera kul 4 lebih..masa nak bayar tiket kat kaunter tu (nak nek kete kabel),pakcik tu macam pelik je..yela,kitorang 2 orang je..selalunye orang gi dengan kapel2..pastu pakcik tu sempat tipu kitorang lagi..'jangan kacau dinosor nak mengawan kat atas tuh..'kate pak cik tu..hampess tul..aku dah nak terpercaya dah...
aku dgn effa macam kanak2 riang ria waku tu..kitorang berebut nak nek kete kabel..ahaha..dalam kete kabel tu,ade adegan yang tak sanggup aku dgn effa lihat...ade pasangan lelaki n pompuan tu (i guest they are anak mami n anak mamak..wakaka...),dalam proses nak kenal2 kot..si lelaki tu try nak mengorat..ieeeyakkk!!!getik aku tengok...ade ke si pompuan tu kate pokok buluh tu pokok buluh kungfu panda...wakaka..aku dengan effa nak termuntah tengok adegan diorang..betul la pakcik kaunter tu cakap ade dinosor nak mengawan...ahahha...

sampai je kat atas tuh,kitorang pun jalan2 berdua..amik gambar sane sini..kamera lak xbawa..terpaksa gune kamera henpon..tak de pape pun kat bukit bendera tu..mungkin bagi aku n effa,Bukit Bendera bukan tempat tuk orang yang lom kawen macam kitorg nih..tapi untuk orang yang baru kawen tu ok la kot..hehehe..sejuk la kate kan...

pas abes meronda2 kat atas tu,kitorg pun nek kabel turun ke bawah semula..destinasi seterusnya adalah night market batu Feringgi..night market dia memang best la..sepanjang jalan kitorang berjalan..sangat letih..aku beli kaca yang ade lampu2 tu untuk Mr. Madz dan beli 1 shawl kaler itam...ape lagi aku beli ek..lupe dah..barang2 yang di jual pun xde la murah sangat..beli kat pasar malam parit buntar tu lagi murah aku rasa..hehe...

di sebab kan aku pun dah tak larat dek kerana pening kepala,kul 11 lebih (malam),kitorang pun berangkat pulang..maka,tamatlah destinasi cuti2 mesia bersama effa..hehe...

1 comment: