Pages

Sunday, July 12, 2009

kecewa...

Tadi aku kua dengan Mr Planta..huhu..gi jumpa abg akim sat kat sek.17 pastu terus gi mam kat sek.19..mam kat restoran mukmin..restoran tu milik mualaf (cina convert)..mengikut kata Mr Planta ku itu,semua pekerja kat restoran tu mualaf..ade cina..ade orang sabah..siyes,memang best makan kat situ..ala2 cina gitu..dah nama pun restoran cina islam..huhu..

ni nasi ayam sos tiram..best!!

ni mi hailam aku..perghh!!!kuah dia memang best..tapi dia yang tolong abeskan mi tu sbb aku dah kenyang..huhu..

pastu kitorang terus gi jusco bukit tinggi..niat tu nak shoping2 suar ngan kemeja..alih2 terbeli lak kasut..huhu...kat jusco xde sale,so kitorang gi kat Padini..kat situ ade sale..Mr Planta ku telah membeli suar slack..harganya rm129 tapi ade sale so jadi la rm59..murah kan?kemeja yang aku suke pun ade kat Padini tu tapi nanti dulu lah..hehe..

sempat gak singgah tengok Amy Search..hehe..

penat berjalan2,kitorang lepak sat kat food court jusco tu..dah bosan,kitorang main game yang sama tapi xserupe tu kat dalam jusco..kali ni beli 2 token je..sebab jam pun dah kul 6 suku..lom solat asar lagi..pas solat asar,dia ajak pi tengok kasut kat timberland..aku berkenan ngan 1 kasut tu..untuk dia la konon2nya,..tapi xde less lak..humm..xbest la xde less..then kitorang pun jalan2 lagi sampai la kat kedai Camel...

tetibe aku ternampak 1 sandal nih..huihh..terus aku berkenan..tengok harga dia rm189..ade less..aku berkire2 nak amik..tengah try2 sandal tu,dia pun datang dekat aku..

'smart la yang..' kate dia..aisehh..ni yang wat aku lagi nak beli nih..
'tapi harga dia macam tipu jek' tetibe dia potong lak angan2 aku tadi..

last2 aku letak balik sandal tu dan berjalan kua dari kedai tu..(tapi mataku sempat menjeling ke arah sandal tu..huhu)..n aku ajak dia masuk dalam jusco..nak tengok kat jusco lak,kot2 ade sandal yang sama dan lagi murah sket..heheh..tapi sayang,xde pun yang sebijik macam sandal tadi..uwaaa.....

'abg..jom la kita gi kedai tadi balik..nak bli gak la..' kata aku..lalu kitorang pun gi la kedai tadi tuk kali ke 2...aku pun try n try...ade 2 kaler..1 coklat 1 lagi hijau..tapi aku berkenan yang coklat tu...hmm..aku diam lagi..pikir2 lagi..nak amik ke tak..dia macam tau2 je ape dalam pale otak aku nih...

'kalau nak,amik la..abg bayar ler separuh' kate dia..hehe..aku pun terus panggil orang kedai tu..
dah bunge2 ceria dah ni...tetibe budak kedai tu cakap...
'miss..sorry..tinggal 1 pair tu je..kalau kaler ijau tu ade lagi..'
uwaaa...kuciwak ati ku..sebelah sandal tu dah macam calar2..kalau x,aku amik jek tadi...

hampeh tul...

dia tengok aku monyok jek..'ala yang..sok nak raye mesti ade kua pattern lain punye..x pun kita cari kat k.l je..' pujuk dia..

'ye la2...tapi kalau cari hari lain,abg kene bayar sume la..hehehe'...
'amboi..dah bagi betis nak peha..' balas dia.
'xmo peha..nak perot..best sikit..'..hmm...xpela..xde rezeki ar tuh..ape nak wat..

ondaway nak anta dia balik umah,aku singgah 7-e jap...aku mintak dia tolong belikan air mineral..pas beli dia bagi kat aku air tu..

'nah yang..syg nak air mineral kan?xmo air paip kan?'
aku pun terfikir soalan ape la dia bagi nih..ohh..aisehhh..dia nih terlalu gedebance la (advance..gune ayat yang mak minah pakai dalam masam2 manis cite P.Ramlee tu)..rupenya dia beli air mineral yang spritzer tu..beli air 7-e yang singgit tu sudah..lagipun air mineral yang memang tul2 mineral bukan best pun..best lagi air osomosis (betul ke aku eja nih)....huhu..bijak sungguh Mr Planta nih...

dan..kami pun terus pulang ke ghumah..

No comments:

Post a Comment