Pages

Monday, July 13, 2009

tuka position..

sok aku masuk keje balik kat Anshin..huhu..tapi bukan bagian purchasing cum planner lagik...post planner sepenuhnya..untuk departent F1..dulu F2 untuk barang Produa..sekarang tuk Hitachi punye barang..

aritu aku benti sebab konon2 nak keje engineer..sempat gak jadi engineer tuk sehari..wakaka..reason aku benti dari jadi enginyok tu sebab environment dia yang aku xselesa..siyes..keje dia memang follow ape yang dia bgtau aku dulu..kene wat test tu wat test nih..ala..macam yang belaja ngan en Fauzi masa kat Usm dulu..kire bape reject dia..accept dia..pastu dia nak letak aku under lab X-ray..kene gi kursus 2 minggu kat Bangi untuk dapat lesen kendalikan mesin x-ray tu..

tapi,aku xtahan dengan persekitaran dia..memang la keje aku kat dalam lab je.tapi aku pun kene gi production..kene selalu gi jumpa diorang kat prod..dan prob yang terbesar sekali,prod dia penuh jerebu dengan wap2 n asap kimia..aku kene pakai mask sepanjang ari..even kalau nak makan pun,tempat dia kat prod..open air dgn wap2 n asap kimia tu..

ni ler ubat idung aku..ade pil sekali..'kalau makin teruk kite wat operation saje' kate Dr pakar idung kat spital klang tuh..

sesak napas aku..idung aku pun berair jek..asik bersin2..idung aku nih xtahan dengan bau kimia tu..kuat sangat..mungkin diorang yg kerja kat situ dah biasa n idung diorang xde prob mcm idung aku nih..so,demi idung aku yang tersayang,aku amik keputusan untuk resign..

so,tuk sape2 yang berminat nak kje ngan kampeni elektroplating,sila pikir 2-3 kali..(utk sape2 yg ade masalah dgn idung je)..kalau idung korang ok,keje aje la..

No comments:

Post a Comment